دستگیره هوشمند
دستگیره هوشمند
دستگیره هوشمند , دستگیره هوشمند اتوماتیک , دستگیره هوشمند اثرانگشتی , دستگیره هوشمند اچ تی ان , دستگیره هوشمند الاک , دستگیره هوشمند ایدل , دستگیره هوشمند ایمن , دستگیره هوشمند در اراک , دستگیره هوشمند در اردبیل , دستگیره هوشمند در اصفهان , دستگیره هوشمند در چیتگر , دستگیره هوشمند در خرم آباد , دستگیره هوشمند در رامسر , دستگیره هوشمند در رشت , دستگیره هوشمند در کرج , دستگیره هوشمند در کرمان , دستگیره هوشمند در گرم دره , دستگیره هوشمند در مشهد , دستگیره هوشمند یوکا , دستگیره هوشمند یونیک , دستگیره هوشمندی

مراحل نصب قفل دیجیتال (قفل هوشمند)

 مراحل نصب قفل دیجیتال (قفل هوشمند)

مراحل نصب قفل دیجیتال (قفل هوشمند)

  • قفل دیجیتالیکی از امنترین و بادوام ترین نوع قفل درب ورودی می باشد که به شما اجازه می دهد در زمان بسیار کوتاهی با شناسایی رمز عبوری، کارت و یا اثر انگشت درب ورودی خانه و یا محل کار خود را باز نمایید.
    اکثر قفل های هوشمند بدون کلید بوده بنابراین بسیاری از مشکلات و دردسرهای کلید مکانیکی برای همیشه از بین می رود. البته لازم به ذکر است برخی از آن ها دارای کلید اضطراری برای ورود در مواقع ضروری مانند فراموش کردن رمز، گم نمودن کارت و یا تمام شدن باتری دستگاه می باشند. به همین دلیل پیشنهاد می گردد کلیدهای اضطراری در محلی امن در خارج از منزل نگهداری شود.
    نصب قفل الکترونیکی بر روی درب ورودی به دلیل داشتن ویژگی های امنیتی منحصر به فرد، امنیت درب ورودی محل زندگی یا کار شما را دو چندان می نماید. سیستم های امنیتی مانند سیستم های ضد سرقت، آلارم های هشدار حوادث امنیتی، قفل کودک، حریم خصوصی و … که شما را مجاب به استفاده از این محصولات می نماید.
    نصب قفل دیجیتال مانند بسیار از قفل های دیگر باید با اصول و به درستی نصب شود. در غیر این صورت کارایی خود را از دست داده و دیگر نمیتواند امنیت لازم را فراهم بیاورد.
    ما در این مقاله سعی داریم شمار را با اصول صحیح نصب قفل دیجیتال (قفل هوشمند ) آشنا کنیم.
تماس با ما 09201472343
09201472343

مرحله اول نصب قفل دیجیتال

اطمینان از امکان نصب قفل دیجیتال بر روی درب مورد نظر

پیش از خرید قفل دیجیتال باید توجه داشت که درب دارای استانداردهای لازم جهت نصب این نوع قفل ها باشد در غیر این صورت نمی توان قفل را بر روی درب نصب نمود. درب ورودی نسبت به چارچوب رگلاژ باشد در غیر این صورت باعث بروز مشکلات فراوانی برای قفل مانند از کار افتادن مکانیزم قفل اتوماتیک می گردد.
برای نصب قفل دیجیتال باید دارای یکسری ویژگی باشد به همین دلیل باید چک کنیم که درب مورد نظر این امکان را درد یا خیر.به طور مثال اکثر درب های ضد سرقت ترک این امکان را دارند ولی روی بعضی از درب های ضد سرقت چینی نمیتوان قفل هوشمند نصب کرد.برای این منظور میتوانید مقاله شرایط نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت را مطالعه بفرمایید.

 

قفل دیجیتال
قفل دیجیتال

مرحله دوم نصب قفل دیجیتال

خرید قفل هوشمند

در ایران انواع مختلف قفل دیجیتال وجود دارد. برخی از آن ها دارای آلارم هشدار حوادث امنیتی می باشند. برخی دیگر را می توان از راه دور توسط تلفن همراه کنترل نمود. اما همواره باید توجه داشت که خرید قفل دیجیتال با حداکثر امکانات موجود، خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می نماید.
از مدل هایی استفاده نمایید که متناسب با شیوه زندگی و شرایط امنیتی محل کار شما باشد. به عنوان مثال استفاده از قفل های رمزی و یا کارتی برای افراد سالمند و کودکان (عدم بخاطر سپردن رمز عبوری و احتمال گم نمودن کارت) اندکی مشکل می باشد. اما قفل دیجیتال اثر انگشتی مناسب ترین گزینه برای این قشر از افراد می باشد چون اثر انگشت همواره همراه آن ها می باشد.
همچنین از بهترین برندهای قفل دیجیتال را تهیه کنید.

مرحله سوم نصب قفل دیجیتال

آماده کردن ابزارآلات و مطالعه کاتالوگ راهنمای نصب قفل دیجیتال

سومین مرحله نصب قفل دیجیتال تامین تجهیزات و ابزار لازم برای کار بر روی درب و همچنین بستن پیچ های مربوط به قفل است. از طرف دیگر هر کدام از این قفل ها دارای یک کاتالوگ است که با مطالعه آن می توانید به سیستم قفل و نحوه مناسب نصب آن پی ببرید. بنابراین توصیه ما این است که کلیه قسمت های قفل دیجیتال را در یک قسمت مشخص قرار دهید و ابزارهای لازم را فراهم کنید و سپس به سراغ نصب قفل بروید.

مرحله چهارم نصب قفل دیجیتال

اندازه گیری ضخامت درب

مورد مهمی که هنگام نصب قفل دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید، تناسب بین ضخامت درب و اندازه قفل دیجیتال است که بتواند عملکرد مناسب و استاندارد خود را نشان دهد. برای اندازه گیری این مورد نیازی به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت ندارید و تنها همانند تصویر زیر نشان داده شده، با یک خط کش معمولی می توانید این ضخامت را اندازه گیری کنید.

دستگیره هوشمند
دستگیره هوشمند

مرحله چهارم نصب قفل دیجیتال

سوراخ کاری

شاید جالب باشد بدانید که برای نصب قفل دیجیتالیک سیستم راهنما و به نوعی یک قالب در نظر گرفته شده است که با توجه به اندازه قفل طراحی می‌شود.اگر به یکی از این الگوها دسترسی داشته باشید، به راحتی می توانید محل سوراخ درب را مشخص کنیم و آنجا را علامت گذاری کنید. البته نگران نباشید، اگر به این الگوها دسترسی ندارید، می توانید خودتان دست به کار شوید و با یک مقوا و با توجه به اندازه های قفل دیجیتال، نسبت به مشخص کردن محل برش اقدام کنید. فقط توجه داشته باشید که در این مورد انحرافی نداشته باشید و اندازه ها را به شکل دقیق در نظر بگیرید.

مرحله پنجم نصب قفل دیجیتال

بستن بدنه قفل دیجیتال

هر یک از قفل های دیجیتال دارای سه بخش اصلی بدنه داخلی، بدنه خارجی و مغزی می باشند که باید به درستی به هم متصل و بر روی درب ورودی قرار گیرند. بدنه بیرونی شامل سنسور اثر انگشت برای قفل اثر انگشتی، صفحه لمس جهت وارد نمودن رمز عبوری و یا کارت و گاها محل وارد نمودن کلید اضطراری می باشد. بر روی بدنه داخلی نیز دکمه تنظیمات و محل قرارگیری باتری ها وجود دارد.
قسمت های قفل دیجیتال که باید  نصب شوند:

نصب بخش خارجی قفل دیجیتال

هنگام نصب بخش خارجی قفل دیجیتال، لازم است که از یک سیستم نگهدارنده در قسمت داخلی برای نگه داشتن آن استفاده کنید. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال از سیستم های نگهدارنده مخصوص برای این بخش استفاده می کنند که بدون استفاده از پیچ در قسمت خارجی، به راحتی قفل را بر روی درب حفظ می‌کند. این سیستم به مانند یک گارد عمل می‌کند و با استفاده از پیچ به بخش خارجی متصل می شود. محکم کردن سیستم نگهدارنده و بخش خارجی در جریان نصب قفل دیجیتال به معنی امنیت بیشتر و جلوگیری از جدا شدن قفل است.

وصل کردن بخش خارجی به منبع جریان

نصب سیستم داخلی

محکم کردن پیچ ها

نصب زبانه قفل

دستگیره هوشمند
دستگیره هوشمند

مرحله ششم نصب  قفل الکترونیکی

انجام تنظیمات و راه اندازی قفل دیجیتال

پس از نصب قفل الکترونیکی نوبت به انجام تنظیمات و راه اندازی قفل می باشد. اولین گام پس از قراردادن باتری ها، شناسایی رمزبرای قفل رمزدار، کارت برای قفل کارتی و یا اثر انگشت متناسب با مدل قفل دیجیتال می باشد. سپس جهت اطمینان از صحت عملکرد قفل، مولفه های عبوری را به آن معرفی نمایید. بهتر است این کار با حضور نصاب و زمانی که درب باز است (در حالی که درب باز است با زدن دکمه قفل دستی از داخل و یا گرفتن سنسور قفل اتوماتیک، زبانه های مغزی را فعال نمایید تا بسته بودن درب برای شما شبیه سازی گردد) صورت گیرد. همچنین در صورت داشتن کلید مکانیکی اضطراری، آن را امتحان نمایید. توجه داشته باشید که باید دستور عمل های لازم جهت کار با این نوع قفل ها را از نصاب درخواست نمایید.
از مسائل امنیتی که باید به دقت به آن توجه داشت انتخاب رمز عبوری می باشد. رمز خود را به صورت خصوصی و دور از چشمان نصاب وارد نمایید. همچنین در صورت استفاده از قفل درب اثر انگشتی از هر دست حداقل دو اثر انگشت خود را به آن معرفی کنید. هرگز اجازه ندهید که نصاب اثر انگشت خود را به قفل معرفی نماید. این کار باعث کاهش امنیت می گردد.

 

شرکت یونیک  یکی از بهترین شرکت های فروش انواع در ضد سرقت لوکس و دستگیره های دیجیتالی خارجی و ایرانی با ارزان ترین قیمت است که تمامی محصولات را با کیفیت عالی و فوق العاده و قیمت باورنکردنی عرضه می کند.

دستگیره دیجیتال و هوشمند یونیک

برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره با کارشناسان تماس بگیرید.

 

 

Visits: 2

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
جستجو
فروشگاه